Przetrwać w górach. Książka i gra w jednym

Nauka przetrwania

Przetrwać w górach to wyjątkowa pozycja, ponieważ łączy w sobie książkę i grę.

Gamebook angażuje czytelnika nie tylko w fabułę, ale także w aktywne podejmowanie decyzji, które mają bezpośredni wpływ na przebieg historii.

 

 

Jednym z największych atutów książki jest jej pomysłowa konstrukcja.

Dzięki dołączonemu spinnerowi przetrwania czytelnik wciela się w ocalałego z katastrofy helikoptera w Alpach i mierzy się z licznymi wyzwaniami w ekstremalnych warunkach. Decyzje podejmowane za pomocą spinnera dodają element losowości i jednocześnie dodają dreszczyku emocji. 

 

Książka oferuje aż 25 możliwych wersji fabuły i kilka zakończeń. Możliwość przeżywania historii na różne sposoby sprawia, że każda kolejna lektura przynosi coś nowego i równie emocjonującego.

 

 

Poza elementem rozrywkowym Przetrwać w górach pełni funkcję edukacyjną.

Czytelnik zyskuje praktyczną wiedzę z zakresu przetrwania jak opatrywanie ran, zrobienie jamy śnieżnej, przetrwanie lawiny, rozpoznawanie jadalnych roślin czy wzywanie pomocy przez radio.

Cenne są także wskazówki dotyczące przewidywania pogody, sposobu wyjścia z przerębla czy wyznaczania kierunków bez kompasu.

Włączenie takich informacji w narrację czyni książkę atrakcyjną nie tylko dla młodszych czytelników, ale również dla osób zainteresowanych survivalem.

 

 

 

Fabuła książki jest dynamiczna i trzymająca w napięciu.

Katastrofa helikoptera, walka z żywiołami i próba przetrwania w surowym górskim środowisku to motywy, które nie pozwalają oderwać się od lektury.

Każdy wybór może prowadzić do innego zakończenia – od triumfu po porażkę – co dodatkowo potęguje emocje i buduje poczucie odpowiedzialności za los bohatera.

 

Przetrwać w górach. Książka i gra w jednym to pozycja, która wykracza poza tradycyjne ramy literatury.

Łączy w sobie dynamiczną fabułę, elementy gry oraz cenną wiedzę praktyczną, oferując wyjątkowe doświadczenie czytelnicze.

Jeśli szukasz książki, która wciągnie Cię na długie godziny i nauczy czegoś przydatnego, ten gamebook będzie strzałem w dziesiątkę 🙂

 

 

 

 

 

Tekst powstał we współpracy barterowej z wydawnictwem

 

 

 

 

 

 

Kategoria wiekowa: 8+

Format: 286 x 346

Tekst: Emily Hawkins

Ilustracje: R. Fresson

Tłumaczenie: Marcin Jamkowski

Liczba stron: 64

Rok wydania 2023

Wydawnictwo Harper Kids 



Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *