Gry karciane
Niedawno ukazały się dwie nowe gry w serii Gry do plecaka wydawnictwa Egmont. Tym razem dostaliśmy karcianą wersję gry Łap za słówka i adaptację słynnego komiksu Kajko i Kokosz.
Karty umieszczono w małych pudełkach więc można je bez problemu wszędzie zabrać. Zasady są proste i łatwo wytłumaczalne.
Są pomysłowe i zapewniają świetną zabawę, zobaczcie sami.
ŁAP ZA SŁÓWKA
To karciana wersja imprezowej gry pod tym samym tytułem. Do gry będziemy potrzebowali długopisy i kartki dla każdego z graczy.
W pudełku znajdziemy 30 kart kategorii, 42 karty liter i 38 kart punktów.
Rozgrywka
Celem gry jest znalezienie jak najszybciej słów zawierających 2 określone litery i pasujących do danej kategorii.
Na stole kładziemy karty liter w dwóch stosach, rewersami do góry. Karty punktów dzielimy według wartości i kładziemy obok liter. Każdy z graczy dostaje 2 zakryte karty kategorii, resztę kładziemy na stole.
Gracz rozpoczynający wybiera 1 kategorię ze swoich kart i kładzie ją na stole. Następnie odsłania dwie karty liter ze stosu (po jednej z każdego).
Teraz gracze próbują znaleźć słowa, które pasują do danych wytycznych, czyli wybranej kategorii i posiadają dwie wylosowane litery. Osoba, która znajdzie pierwsza 3 takie wyrazy, może powiedzieć 'stop’ lub znaleźć dwa kolejne (maksymalnie 5).
Gdy jeden z zawodników krzyknie w końcu 'stop’ wszyscy muszą zakończyć pisanie.
Osoba, która powiedziała 'stop’ czyta swoje wyrazy (jeśli u kogoś któryś wyraz się powtarza, musi o tym powiedzieć i skreślić go ze swojej listy). Następni gracze czytają swoje słowa, za każde dostaje się jeden punkt.
Teraz kolejna osoba wybiera kategorię i losuje litery, a gracze próbują wymyślić kolejne słowa.
Wygrywa osoba, która zdobędzie najwięcej punktów.
To jest genialna gra! Naprawdę. Jest prosta i jednocześnie bardzo pomysłowa. Ja bardzo lubię, gry, w których trzeba pogłówkować i na pewno dokupimy podstawową wersję.
To świetna gra imprezowa i rodzinna. Zajmuje mało miejsca (trzeba jedynie pamiętać o długopisach i notesach, ale myślę, że w ostateczności można je zastąpić notatnikiem w telefonie).
Zapewnia wyśmienitą zabawę i dużo śmiechu. Rozwija słownictwo i kreatywność, nagle okazuje się, że znamy wiele oryginalnych i nietypowych słów 🙂
Polecam 🙂
Informacje ogólne
Autorka: Hartwig Jakubik
Liczba graczy: 3 – 8
Wiek graczy: 8+
Wydawnictwo Egmont
KAJKO I KOKOSZ. SZKOŁA LATANIA
Na początku od razu się przyznam: nigdy nawet nie miałam w ręku komiksu z tytułowymi bohaterami. Na szczęście to w ogóle nie przeszkadza w rozgrywce, a gra spodoba się nie tylko fanom komiksów.
W pudełku znajdziemy 55 kart postaci, 7 kafelków przedmiotów i 2 żetony maści latania.
Rozgrywka
Każdy gracz dostaje po 6 kart, których nie pokazujemy innym graczom. Pozostałe karty kładziemy na środku stołu.
W wariancie podstawowym nie używamy żetonów.
Gracz, który rozpoczyna, wykłada jedną lub więcej kart na środek stołu i mówi na głos ich wartość. Następnie dobiera karty, tak, by mieć ich 6, a kolejny gracz musi przebić liczbę przez niego wyłożoną.
Możemy wykładać tylko karty o takiej samej wartości (na przykład 2 trójki), a ich łącza suma musi przewyższać poprzednie.
Jeśli nie mamy takiej możliwości, bierzemy wszystkie karty ze stołu i kładziemy obok, będą naszymi punktami karnymi.
Gra kończy się, gdy jeden z graczy wyłoży wszystkie karty.
Wygrywa osoba, która miała najmniej punktów karnych.
W wersji zaawansowanej każdy z graczy dostaje żeton kafelek z przedmiotem, który może używać do końca rundy.
To gra, która wydaje się prościutka, ale trzeba w niej pogłówkować 🙂
Młodsi gracze poćwiczą z nią dodawanie, a wszyscy będą planować, ryzykować i świetnie się bawić 🙂
Dużą zaletą gry jest to, że można w nią grać w dwie osoby – wyjątkowo ciężko o fajną grę dla pary.
To fajna karcianka. Sprawdzi się na imprezie, spotkaniu rodzinnym i wakacyjnym wyjeździe. Rozgrywka jest szybka i ekscytująca 🙂
Informacje ogólne
Autor: Rainer Knizia
Liczba graczy: 2 – 6
Wiek graczy: 7+
Wydawnictwo Egmont