Wojna cukierkowa / Wojna cukierkowa. Awantura w salonie gier

Wielkie przygody

Te książki to dla mnie potwierdzenie słów, żeby nie oceniać książki po okładce 🙂 Tutaj okładki w ogóle nie zachęcały mnie do lektury, ale jak już zaczęłam czytać, to okazało się, że nie mogę przestać. 

 

Seria opowiada o grupie przyjaciół, którzy mają po dziesięć lat i chęć przeżycia wielkich przygód.

 

Tak się przypadkowo złożyło, że w ich mieście przed wiekami ukryto wiele magicznych przedmiotów, które teraz czarodzieje próbują zdobyć.

I jak to zawsze bywa, są ci dobrzy i ci źli.

Dzieci trafiły na jednych i drugich, a także na wiele innych magicznych postaci, dzięki czemu przeżyły przygody, o których niektórym się nawet nie śniło.

 

To najlepszy typ książek przygodowych: mają ciekawych bohaterów, elementy magii i tajemnicy, zwariowane przygody, dowcipne dialogi i są napisane tak, że nie można się od nich oderwać.

 

Bardzo polecam 🙂

 

WOJNA CUKIERKOWA

Nate, Trevor, Gołąb i Summer odwiedzili nowy sklep ze smakołykami Słodki ząbek.

Prowadziła go pani White, a przed jej cukierkami ciężko było się oprzeć. Dzieci później odkryły czemu, ale zanim to się stało, zdążyły się wpakować w niemałe kłopoty.

Właścicielka zaoferowała im swoje specjalne cukierki w zamian za drobne (a później duże i dziwne) przysługi. Po tych cukierkach dzieci wysoko skakały, strzelały piorunami i miały inne wyjątkowe zdolności.

W końcu okazało się, że pani White jest czarodziejką i chce odnaleźć tajemniczy skarb ukryty gdzieś w ich mieście.

Ponieważ zrobiło się niebezpiecznie, musieli poprosić innych dorosłych o pomoc, ale teraz już każdy był podejrzany. Próbując uratować miasto, dzieci chodziły pomiędzy lustrami, rozmawiały ze zwierzętami, przeniosły się do przeszłości i przyszłości, walczyły z dziwnymi stworami i spotkało ich wiele innych przygód.

Koniec tej historii wydawał się przesądzony, ale na szczęście dzieci łatwo się nie poddały.

 

WOJNA CUKIERKOWA. AWANTURA W SALONIE GIER

Drugi tom jest trochę bardziej mroczny, mamy tu też więcej magicznych istot,  magicznych elementów i różnych magicznych ulepszaczy, co mi się bardzo podobało.

Tutaj poznamy nowych bohaterów, a przygody będą jeszcze bardziej wciągające, ale też niebezpieczne.

 

Książka zaczyna się krótko po spotkaniu z Belindą White.

Tym razem dzieci odkrywają, że coś dziwnego dzieje się w salonie gier. Za zdobycie odpowiedniej ilości kuponów można wygrać stempel z łodzią podwodną, odrzutowcem, wyścigówką lub czołgiem.

Okazuje się, że te pieczątki zapewniają dzieciom moce tych pojazdów, a za tym wszystkim stoi Jonas White, brat Belindy.

Czarodziej stworzył cztery czteroosobowe zespoły, które miały zdobyć dla niego pewne magiczne przedmioty.

Dzieci szybko zorientowały się, że Jonas jest jeszcze groźniejszy niż jego siostra.

Władał potężną magią, miał groźnych wspólników, a jego plan zakładał władanie nad światem.

Na dzieci czekało wyjątkowo trudne i niebezpieczne zadanie.

Kategoria wiekowa: 10+

Format: 142 x 202

Tekst: Brandon Mull

Tłumaczenie: Rafał Lisowski

Liczba stron: 408, 464

Rok wydania 2021, 2022

Wydawnictwo Wilga

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *